Ahad, 23 Disember 2012

Kampung Sungai Limau

   Suka sangat melihat pemandangan di.kampung ini.  Sayang sekali saya tak ada kamera yang canggih untuk merakam sesuatu yang saya lihat ada nilainya tersendiri.  Saya datang cuma untuk menemani hb ke majlis kahwin anak seorang teman sekolahnya.  Mereka ni sebenarnya rakan sekolah yang dah terpisah lebih 40 tahun dan baru saja membuat reunion kawan-kawan sekolah rendah. 
      Kami sampai lewat sikit sebab terlebih dulu ke majlis kahwin jiran sebelah rumah.  Maklum saja musim cuti sekolah ni sinonim sangat dengan musim orang kenduri kahwin.  Undangan jiran wajib didahulukan.
      Tiba di pekan Setiawan, dengan bantuan GPS akhirnya kami dapat cari juga Kampong Sungai Limau.  Saya tertarik dengan rumah-rumah  di perkampungan ini yang masih mengekalkan ciri melayu tradisonal. Deretan pokok-pokok kelapa sekitarnya menguatkan lagi ciri-ciri tersebut dan menambahkan seri kepada pemandangan di perkampungan ini.    








      
     Sebenarnya banyak tempat dan objek yang 'mengusik' hati saya untuk merakamkannya.  Seperti dah saya katakan saya tak punya kamera yang canggih.  Dengan hanya kudrat telefon bimbit yang ada dapatlah juga saya merakam beberapa gambar.

      

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...